Menu Zamknij

Czas na przygodę

17 maja udaliśmy się na pierwszą w tym roku wycieczkę do Skansenu Archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy oraz Pijalni Czekolady w Korczynie.
Troja to miejsce należące do najważniejszych stanowisk archeologicznych w Polsce, o wyjątkowym znaczeniu dla poznania pradziejów całej Europy Środkowo -Wschodniej. Utworzono go w celu ochrony oraz udostępnienia grodziska turystom. Pomysłodawcą budowy skansenu w Trzcinicy był Jan Gancarski – dyrektor Muzeum Podkarpackiego. Karpacka Troja to kompleks składający się z zabytkowego grodziska, nowoczesnego pawilonu wystawowego, parku archeologicznego, sektora hodowlanego, poletek eksperymentalnych i platformy widokowej na którą wyszli wytrwali i najbardziej odważni.

Odwiedziliśmy również Pijalnię Czekolady M. Pelczara w Korczynie – jest to jedyna pijalnia czekolady na Podkarpaciu, utrzymana w klimacie starej fabryki, prowadzona przez Mistrza Polski Cukierników. W środku zobaczyliśmy pociągi wożące czekoladę, największą czekoladową fontannę w Polsce czy stare maszyny do produkcji czekolady. Degustowaliśmy różne rodzaje czekolady „mistrza cukierników”, podziwialiśmy 3 metrowe drzewo kakaowca. Podczas prezentacji poznaliśmy proces produkcji czekolady od ziarna do tabliczki .
Na zakończenie obejrzeliśmy film – “Pochodzenie kakao i historia kakao i czekolady”, po którym uczestnicy wzięli udział w konkursie „czekoladowym”, który wygrał Andrzej. Niebawem kolejne podróże małe i duże.